אורמן שעוני יוקרה

רולקס לא עוד מותג

עולם העסקים המודרני הפנים את העובדה כי בכדי להרוויח כסף לא די במוצר מנצח או ביעילות תפעולית גבוהה אלא יש צורך בדבר מה נוסף. פעמים רבות הדבר מה נוסף הזה הוא מותג החברה, די אם נזכיר את קוקה קולה, אפל וגוגל ונשאל היכן הם יהיו ללא המותגים שלהם. אחד הדוגמאות המובהקות לחוזקו של מותג הוא חברת השעונים רולקס. ישנם הרבה חברות שעונים טובות בעולם אך ספק אם ישנו עוד מותג מנצח וחזק כמו רולקס, אכן החברה מייצרת שעונים אך היא גובה מחיר על השם ועל ההרגשה שנלווית לענידת השעון על פרק כף היד.

מה מיוחד בשעוני רולקס?

כפי שכבר אמרנו המותג רולקס אומר הכול, אבל השאלה היא איך החברה הגיעה להצלחה כה מסחררת. התשובה נעוצה כמובן שמשתנים רבים אך ניתן לומר בלב שלם כי בראש ובראשונה עומדת לזכות החברה שהיא אינה מתפשרת על איכות ויותר מכך היא משקיעה רבות בעיצוב השעונים. כך אנו רואים את רולקס ושעוניה אצל כול מי שנחשב, בין אם מדובר בסלבריטי ובין אם מדובר בפוליטיקאי. לא סתם בארצות רבות וגם בישראל שעוני רולקס נחשבים לסמל סטטוס ייחודי האומר רבות על העונד אותם. כאשר אנו אומרים רולקס אנו מתכוונים ליותר משעון ויעידו על כך רווחי החברה שנסמכת על המותג שלה לאורך כל הדרך.

אז כמה עולה התענוג הזה?

כחלק מהמותג החזק שלה רולקס מרשה לעצמה לגבות מחירים שלרבים נראים יקרים עד יקרים מאוד. למעשה שעון הרולקס הכי יקר בעולם נמכר במעל למיליון דולר, ללמדנו על המחירים המטורפים בהם שעוני רולקס נמכרים. כמובן שניתן למצוא שעונים במחירים נמוכים יותר אך ספק אם הישראלי הממוצע יחשיב מחירים אלו כשפויים. אכן רולקס היא ההוכחה כי כאשר מדובר באיכות ויותר מכך במותג ייחודי מתלווה לכך תג מחיר רציני. אך, סביר כי אלו מאיתנו אשר ירצו להשיג שעוני רולקס ולא לפתוח תכנית חיסכון בשביל כך יוכלו למצוא מחירים לא זולים אך שניתן לעמוד בהם. כמובן שלא מדובר בדגמי השעונים הטובים אך עלינו לזכור שאצל רולקס כל דגם הוא דגם טוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *