אורמן שעוני יוקרה

איזה חומר השפיע יותר מכל על התפתחות האנושות?

זהב הוא אחד מהחומרים אשר שינו ועיצבו את פני העולם, בין אם מדובר ב500 ספרדים אשר הרגו מיליוני אינדיאנים במקסיקו רק בכדי לזכות בזהב שהחזיקו ובין אם מדובר בשפל הגדול שחוותה ארצות הברית בשנות ה-30 הרי שהזהב נוכח בכל אירוע משמעותי מהמצאת הכתב. על כן אין להתפלא כי כיום לזהב עדיין שמור מקום של כבוד בעולם התכשיטים, שעונים ועוד ועוד. הזהב מהווה סמל סטטוס ויוקרה שמי שמחזיק אותו משדר עוצמה, כוח ועושר, לכן ברור מדוע אנשים, נשים וגברים כה רבים משתוקקים להחזיקו.

היכן ניתן לראות את השפעת הזהב כיום?

ספק אם יש עוד מוצר צריכה בו מורגשת השפעת הזהב כמו שוק השעונים הפרטיים. מרגע ששעון עשוי מזהב הרי שמחיר השעון מזנק בעזרות אלפי אחוזים ללא כל יחס ישיר למחיר הזהב, במקרה זה הזהב עושה את כל ההבדל ובצורה מודגשת יותר מכל מוצר צריכה אחר. אם נעמיד שעון זהב אל מול שעון רגיל הרי שספק אם יש מישהו שלא יוכל לזהות את ההבדל. לא רק זאת אלא שלשעוני הזהב תצטרף מעין הילה מיוחדת של יוקרה וחשאיות שלעולם לא יהיו אצל שעון רגיל ולא משנה אילו ציפויים וחידושים יהיו באמתחתו. אכן, כאשר מדובר בשעון מזהב הרי שאין סיכוי לשום סוג אחר של שעון.

אך האם שעון הזהב גם פונקציונאלי?

רבים חוששים כי יוקרתו של שעון הזהב משפיעה גם על עדינותו וגורמת לו להיות לא שמיש ביום יום. אך מדובר באגדה אורבנית וההפך הוא הנכון שעון זהב חזק בדיוק כמו שעון רגיל ולעתים אף יותר. כידוע, הזהב הוא חומר חזק ביותר והינו אחד מהחומרים החזקים ביותר בטבע על כן אין לחשוש שמא השעון חשוף לפגיעות או לנזקים מהליכה יומיומית עמו ההפך הוא הנכון. עם זאת עלינו לזכור כי בנוגע לשעון זהב חשוב לזכור להיזהר דווקא מדברים אחרים ובעיקר מגניבות. מכיוון ששעון זהב הוא כה יוקרתי וייחודי אין להתפלא שאנשים רבים חפצים בו ומנסים למצוא דרך לשים את ידם עליו, גם אם מדובר באמצעים לא חוקיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *