אורמן שעוני יוקרה

זמן שווה כסף

הפתגם שבכותרת אינו עוד משפט חסר תוכן אלא משפט שאם מקדישים לו קצת חשיבה מבינים עד כמה הוא נכון. ראשית במובן הברור ביותר ככל שנעבוד יותר זמן כך נרוויח יותר כסף, כמובן שמכך יוצא שאנו יכולים להחליט מה שווה לנו יותר זמן או פנאי או זמן עבודה והכסף שבצידה. אך המשפט נכון במובנים נוספים אחד מהם הוא העובדה שהזמן המופיע בשעונינו שווה גם הוא כסף לחברות המייצרות שעונים. כך לדוגמא חברת יצרני השעונים רולקס מרוויחה מאות מיליוני דולרים מייצור שעונים ועל כן אין זו קלישאה לומר כי בשביל רולקס זמן שווה כסף.

אילו דגמי שעונים קיימים אצל רולקס?

כל שעוני רולקס נחשבים לשעוני יוקרה, עם זאת ניתן לומר כי לרולקס שלושה דגמים עיקריים המתחלקים למספר תתי קבוצות. שני הדגמים הראשונים Oyster Perpetual, Professional הינם דגמים מקצועיים יותר בעוד דגם שעון ה- Cellini הינו דגם יוקרתי ומעוצב יותר. גם בתוך דגמי השעונים הללו ניתן למצוא חלוקה לקטגוריות ולתת קטגוריות, כך שכל קבוצת דגמי שעונים מתחלקת לעוד מספר סוגים. כמובן שגם כל דגם שעון מגיע בעיטור אחר ובעיצוב שונה, כך לדוגמא ישנם דגמים המצופים בזהב טהור מה שמעלה את מחיר השעון בעוד אלפי ואף עשרות אלפי דולרים. אומרים כי דגם החברה נמדד לפי מידת הזיופים שלו ואם משפט זה נכון הרי ששעוני רולקס נמצאים במצב מצוין, זאת מכיוון שכמעט כל דגם של החברה מזוייף באלפי ומאות אלפי גרסאות חיקוי.

איך נדע שאנחנו לא קונים דגם מזויף?

זיוף טוב יכול לעבוד גם על גדול המומחים וכך גם בשעוני יוקרה רולקס, עם זאת לרוב הזיופים המנסים לחקות את דגמי רולקס אינם כה טובים וניתן לזהותם בקלות. הדבר הראשון אליו צריך לשים לב הוא המקום בו אנו קונים את השעון ולאחר מכן יש לבדוק את מחיר השעון. כאן דווקא ככל שהמחיר יותר יקר כך יורדת הסבירות שמדובר בשעון מזויף. אם אנו עדיין מתלבטים הרי שניתן להתייעץ עם שען מומחה אשר יעריך את השעון ויאמר לנו מה טיבו, אך ספק אם רובנו נגיע למצב זה ורוב הסיכויים שנוכל להגיד בעצמנו אם מדובר בשעון מזויף או אמתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *