מה השעה?

בעבר השעון היה ממלא פונקציה שאי אפשר היה בלעדיה. היום כשלכל אחד מאתנו יושב בכיס מיני מחשב, השאלה מה השעה עברה מהצצה בפרק כף היד להצצה בנייד. מי שבכל זאת בוחר לענוד שעון על פרק כף היד עושה זאת ברוב המקרים כאמירה. בחלק מהמקרים באמת יותר נוח לציץ בשעון במקום לבדוק בנייד, אך במקרים רבים הבחירה בשעון מעידה על טעם, איכות ומעמד. אנשים העונדים שעונים אוהבים לענוד על היד מכשיר מכאני לשם שינוי, שמורכב מעשרות או מאות רכיבים הנעים בתיאום מושלם זה לצד זה. את ההיסטוריה של השעונים לא ניתן למחוק בעזרת אופנה דיגיטלית, אך למעשה השעון כיום הוא סמל – הרבה יותר מאשר מוצר שמספר מה השעה.

עולם שעוני היוקרה הוא שוק שלם שאינו מאבד מערכו. חברות העל המייצרות שעונים משיקות קווי יוקרה במחירים גבוהים או סדרות של שעונים במחירים זולים יותר אך לא תמצאו לרוב שני שעונים זהים במחירים שונים. זאת בניגוד לתחומים אחרים כמו אופנה ובגדי מותגים בהם נמצאו פתרונות של יבוא מקביל על מנת להוזיל את המחיר.

מה השעון שלכם מגלה עליכם?

כולנו אוהבים מותגים. מותגים ידועים מעידים עלינו שאנחנו מודעים לפריט שרכשנו ובחרנו אותו ספציפית בגלל מכלול התכונות שהמותג משדר. מותגים מקנים לנו הרוכשים ביטחון שביצענו רכישה נבונה, שהמוצר “מבוטח” בתו תקן איכות – אחרת לא היה נפוץ ונחשק על ידי רבים כל כך. אנחנו מחפשים אחר השמות והמעצבים שאנו מכירים בכל רכישה מגדולה ועד קטנה – שם המותג מעיד עלינו לא פחות משהוא מעיד על המוצר אותו אנחנו רוכשים. הדבר נכון על מוצרים גדולים – מכונית לדוגמא, הוא נכון גם לגבי מוצרי צריכה בסיסיים – ביגוד, הנעלה ואביזרי השלמה.

אז אחרי שכולנו הסכמנו שאנחנו עטופים מכף רגל ועד ראש במותגים, איך בכל זאת נבדיל בינינו לבין חברינו/שכינינו? באיכות, בסגנון ובפרטים הקטנים. בסיטואציה הנכונה השעון יכול להיות ההבדל בין הופעה רגילה – להופעה מצוינת. שעון יוקרתי משדר עוצמה וביטחון. שעונים הם אייקונים של יוקרה, ועיצובם מושפע משילוב של אופנה ומסורת. השעון הוא הרבה יותר מסמל סטטוס – זהו ביטוי לאישיותו של העונד. את השעון אפשר להראות כל הזמן, בניגוד לרכב או לאומנות שאספתם. לכן הטרנד הנפוץ ביותר בעולם שעוני היוקרה הוא להחזיק כמה שעונים ולהתאים את השעון ללבוש המתחלף. לצערנו בעולם שעוני היוקרה יש המון זיופים – עלינו להקפיד לבחון לעומק כל שעון בו אנו מתעניינים ולהקפיד לרכוש רק ממוכרים אמינים המציגים אישורים וביטוח.

שעוני היוקרה הם גם פתח מצוין להתחלת שיחה. שעון הוא שובר קרח מצוין בפגישות עסקים לדוגמא, כשלא קיימת היכרות מוקדמת. לא בטוח שהשעון יקדם את העסקה, אך הוא בהחלט משדר מעמד ויוקרה ויוצר קרבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *