אורמן שעוני יוקרה

איך ניתן לדעת מה מצבו של אדם?

בעבר הייתה נכונה האמרה אמור לי מי אביך ואומר לך מי אתה, אך כיום ניתן לומר כי משפט זה איבד ממשמעותו ובכדי לדעת מה הסטטוס של אדם יש לבחון דברים אחרים. הבעיה שבחינה זו אינה כלל וכלל ולרוב יקשה עלינו לבצע הכללה על אדם רק על סמך ידיעת פרט אחד. עם זאת, ישנו דבר חיצוני שכאשר אנו יודעים אותו ניתן לומר במובנים רבים מה מצבו של אדם. הסתכלות על פרק ידו של גבר או אישה וראייה איזה שעון הוא עונד יכולה לתת אינדיקציות על חיוו של עונד השעון וללמדנו יותר מדבר או שניים עליו. למעשה שעונים הם סמל הסטטוס החדש של המאות ה-20 וה-21 ומכאן גם חשיבותם הרבה.

אילו אינדיקציות ניתן ללמוד מן השעונים שאנו עונדים?

מכיוון ששעונים הפכו לסמל סטטוס הרי שענידתם על פרק כף היד מלמדת פעמים רבות על מצבנו הפיננסי. כך לדוגמא ענידת שעון רולקס מקורי משדרת מסר לחברה כי מצבנו הפיננסי טוב ואפילו מצוין. אך השעונים שאנו עונדים אינם מלמדים רק על חשבון הבנק שלנו אלא ניתן ללמוד מהם גם על העדפתנו האישיות ואופיינו. כך לדוגמא ענידת שעון דופק היודע לחשב מדדים גופניים שלנו מלמדת כי אנו אוהבים לעשות ספורט ומנגד ענידת שעון צלילה ייחודי מראה כי אנו אוהבים לצלול וכמובן שיש לכך עוד דוגמאות למכביר.

האם העובדה שהשעונים מהווים סמל סטטוס הינה בעיתית?

השאלה האם זוהי בעיה ששעון מלמד כה רבות על מעמדנו בחיים והינו לכל דבר ועניין סמל סטטוס כלל אינה במקום. הרי השעון לא יצר את הבדלי המעמדות וענידת שעונים מסוג מסוים אינה מורידה ומפחיתה את מעמדנו החברתי היא רק מהווה אינדיקציה למעמד זה. על כן אין כל טעם במתיחת ביקורת על פרקטיקה זו ואין לשפוט האם היא ראויה או לא, כפי שאין לשפוט את מי שעונד שעוני יוקרה או את מי שבוחר ללכת ללא שעון בכלל. שעונים הינם סמל סטטוס כך היה וכך יהיה ואין שאלה האם מדובר בדבר ראוי או לא, זוהי עובדה ותו לא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *