אורמן שעוני יוקרה

שעוני יוקרה במאה ה-21

שעוני יוקרה הפכו לחלק מרכזי בחייהם של גברים ונשים רבים, שעון היוקרה אשר עיצובו ויופיו הינם יוצאי דופן הפך בשנים האחרונות לפריט חובה לאנשים רבים. אם בעבר השעון היה פונקציונאלי הרי שבמאה ה-21 השעון הפך לפריט יוקרה אשר אינו עוד מוצר צריכה רגיל. הדבר תואם את השינוי שחוותה תרבות הצריכה במאה ה-21, אם בעבר אנשים היו קונים רק מה שהם צריכים בכדי לחיות את חייהם הרי שכיום הקניות הפכו להרבה יותר מכך. לדוגמא אם בעבר השעון היה נחוץ בכדי לדעת את הזמן היום אנו קונים שעון בכדי לשדר מסר לחברה ולהתקשט בסוג מסוים של תכשיט.

מה העתיד של שעוני היוקרה?

בעבר כאמור השתמשו בשעונים בכדי לדעת את הזמן ואילו עתה הם הפכו לפריט אופנתי ולסמל סטטוס ייחודי. נראה שבעתיד וניתן לראות ניצנים לכך כבר כיום, כי השעונים הפכו ליצירת אומנות בפני עצמה. כיום ניתן לראות כי מעצבי השעונים משקיעים את כל כולם בעיצוב השעון ומתייחסים לכך ממש כאילו מדובר בציור או פסל. כך אנו רואים גם אט אט שעוני היוקרה מתקרבים למחירם של יצירות האומנות הקלאסיות ונמכרים באלפי, מאות אלפי ומיליוני דולרים ליצירה בודדת. אין להתפלא על כך כי שעוני היוקרה הפכו ליצירות אומנות הרי אין כל שוני בין שעון יוקרה מושקע לבין ציור. בשני המקרים מדובר ביצירה ייחודית שהושקעו בה מחשבה ומקוריות רבה ומעל הכול על שניהם כיף להסתכל.

האם זה אומר שאי אפשר יותר להשתמש בשעון?

העובדה שרבים מגדירים שעון כיצירת אומנות אינה אומרת שלא ניתן ללבוש יותר שעוני יוקרה. השעון עדיין מראה את השעה ועדיין מאפשר לנו להנות מתכונותיו הפונקציונאליות וכמובן אין סיבה שנפסיק לענוד אותו. עלינו פשוט להבין כי כאשר אנו קונים שעון יש לו תכונות נוספות שאחת החשובות שהן היא העובדה שהוא מהווה מעין יצירת אומנות. על כן עלינו לראות בשעון את מכלול תכונותיו ולא להיתפס לסטיגמות מסוימות או לחשוש מהשינויים שעולם השעונים עובד אלא לאמצם לחיקנו ולהנות מיתרונותיהם הרבים. זמן זה כסף ומתברר שכיום זמן זה גם יופי והדר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *