בחינה מעשית של LUC Engine One H Tourbillon של Chopard – שעון היוקרה הכי מגניב מעולם

“מגניב” זהו שם תואר שנדיר לשמוע אותו בתיאור של שעוני Chopard LUC. שעוני היוקרה הם לרוב נאים, בגימור טוב ולעיתים קרובות סולידיים, אפילו משעממים. מנוע ה-LUC 1H טורבילון הוא יוצא דופן באופן חד לעומת הנורמה והוא באופן מלא ראוי לתואר. לפני שנתיים Chopard ניסתה את מזלה בשעון מגניב, בעל השראה מכלי רכב, מה שהוביל ל-Engine One. למרבה המזל, Chopard ניסתה פעם נוספת, והפעם הם הצליחו. ה-Engine 1H משתמש במערכת הנעה זהה לקודמו, אך מסובבת בניגוד לכיוון השעון. הדבר מעניק ל-Engine 1H אופי ייחודי יותר, כמו גם נוכחות ניכרת יותר על היד.

גוף הטיטניום הוא גם כן בעל גימור ועיצוב איכותיים. Chopard מביאה הצדקה לגוף שעון מורכב יחסית, במיוחד עם עקומת הזיזים.למרות שה-Engine One H איננו גדול במיוחד, בעל קוטר בינוני ל 44.5 מ”מ לאורך ו-35 מ”מ לרוחב, הזיזים העבים והמעוצבים מעניקים לו תחושה של תכלית. ומכיוון שהשעון עשוי טיטניום, הוא קל מבחינת משקל ונוח לשימוש. הטורבילון ממוקם בכיוון השעה 3 ועושה שימוש בגלגל ה-VARINER (אינרציה משתנה) עם משקלים מותאמים. באלכסון, בשעה 9 נמצא אינדיקטור רזרבת האנרגיה, מעוצב בדומה למכוון הדלק בלוח המחוגים ברכב, עם הכיתובים “מלא” ו-“ריק”. תצוגת רזרבת האנרגיה היא קעורה, מה שבנוסף לחלונית הטורבילון, מעניק ללוח השעות נפח.

בגלל העיצוב בסגנון כלי הרכב, מנגנון ההנעה נמצא בגוף השעון מאוחרי 3 תומכות, מה שמזוויות מסויימות גורם לו להיראות צף בתוך גוף השעון. הדבר ברור יותר מצדו האחורי של השעון, היכן ששלוש התומכות שמחזיקות את מנגנון ההנעה גלויות, והמרווח שבין המנגנון לגוף נראה לעין.

למידע נוסף על שעוני רולקס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *