אורמן שעוני יוקרה

בחודש האחרון, Vacheron Constantin השתתפו בארוחת ערב חגיגית ואקסקלוסיבית במקסיקו סיטי, בה הם הם מכרו במכירה פומבית שעון ייחודי – Patrimony Traditionnelle World Time ממהדורת INAH.

המכירה נערכה בקאזה דל לאגו, והיא אורגנה ע"י סות'בי'ס. התקבולים מהמכירה ייתרמו לטובת המכון הלאומי לאנטרפולוגיה והסטוריה (INAH). המטרה של המכירה הייתה לקדם את התמיכה בשיקום של המורשת הלאומית של כל המקסיקנים, מטרה אצילית בהחלט.

בשנת 2012, Vacheron Constantin חתמו על הסכם על המוזיאון הלאומי להיסטוריה – "קסטילו דה צ'פולטפק", כאשר החברה הסכימה להשתתף בניתוח, סיקור, אבחון, וכן שחזור אפשרי של קולקציית שעוני יד ושעוני קיר השייכים למוזיאון. השנה, Vacheron Constantin הלכו צעד אחד קדימה בשיתוף הפעולה הזה, והציעו שעון שנעשה במיוחד לטובת המכירה הפומבית.

בכך שמדובר היה בדגם ייחודי, משמעות הדבר היא מעט קישוט ועיצוב מיוחד, כגון על המטוטלת הפנימית. חלק זה של השעון כולל חריטת שכבה של כלי נשק של מקסיקו, פרט שהוא מגניב למדי. ניתן לראותו גם בחלקו האחורי של השעון, הודות לציפוי הקריסטל ספיר שלו. גוף השעון עצמו הוא בקוטר 42.5 מ"מ, ועשוי מזהב ורוד 18 קארט. לבסוף, העמידות למים היא בסביבות 30 מטרים.

אחד הדברים היותר מעניינים בנוגע לשעון הזה הוא ללא ספק לוח השעות. הוא מסוגל להציג את השעה ב-37 אזורי זמן שונים – מרשים למדי. אם להתייחס למבנה, מדובר בלוח שעות המורכב מ-3 חלקים. ראשית, יש לנו את קריסטל הספיר שלו צבע צל אפור המשמש כאינדיקטור ליום/לילה. הדבר מושלם עם שנתות 24-שעות מוטבעות ומודפסות בדיו. החלק השני כולל את פני השעון עצמם – ממש במרכז ניתן לראות את מפת העולם, מוצגת בהקרנת למברט לצד מחוגי זהב ורוד. שאר החלק הזה של הלוח כולל שמות ערים המייצגות אזור זמן מסויים, כאשר מקסיקו היא בצבע ירוק. הללו מוצגים בצבע שחור (אזור זמן של שעה אחת) ואדום ( אזור זמן של שעה ורבע). החלק השלישי של הלוח הוא הטבעת החיצונית בלכה מתכתי בצבע לבן מט, אשר כוללת מסלול שחור לסימוני הדקות ומספורים תואמים לגוף השעון בזהב.

באשר למנגון, השעון משתמש במנגנון טעינה ידנית, הקליבר 2460WT עם 27 אבנים, בעל רזרבת אנרגיה של כ-40 שעות, ומורכב בסך הכל מ-255 חלקים. התדירות היא 28,800 ויברציות בשעה (4 הרץ).

לבסוף ישנה הרצועה. מחמיאה בצורה טובה לגוף הזהוב, זוהי רצועת עור חומה ואופנתית, עשוי מעור תנין מיסיסיפי. זוהי רצועה תפורה בעבודת יד, עם גימור בצורת אוכף, ובעלת טקסטורה מעניינת בצורת מרובעים גדולים. הרצועה מלווה באבזם להב משולשת עשוי מזהב ורוד 18 קראט. פרט מעניין נוסף לגבי השעון הוא שהוא מגיע עם זכוכית מגדלת, שהיא נגיעה נחמדה.

למידע נוסף על שעוני רולקס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *